جاري تحميل ... الدنيا فيها أيه ؟

أخبار عاجلة

5

إعلان في أعلي التدوينة

 النهارده هنتكلم في موضوع بيهم كتير من الشباب بوجه عام و لكن على وجه الخصوص بينتشر أكتر في فصل الصيف و الجيم و المصايف و موضوع النهارده و علشان مطولش عليكم كتير هيكون عن الفضه و اللي هنعرف معلومات كتير عنها و بالخصوص هيكون عن السلاسل الفضه الرجالي و اللي كتير من الشباب بيحب يلبسها و لدرجة أن في قطاع عريض منهم عارف أنواعها و عياراتها أكتر من الخبراء في المهنه نفسهم.



السلسله الجروميت من الفضه للرجال



الفضه 

كتير مننا كل اللي يعرفه عن الفضه أنه بيلبسها بس و لكن عايزين نعرفكم النهارده بمعلومات عامه عن الفضه و اللي ساعدنا علشان نعرفها بشكل كبير فضيات ريمو أند سيمو   REMO&SEMO Silver و اللي بنحب نشكرهم بشكل خاص

  • الفضه من أقوى المواد أو العناصر الموصله للحراره و الكهرباء.
  • كمان الفضه زمان كانوا بيستخدموها مش لمجرد الحلى و الأكسسوار لا ده كمان كانوا بينقوا بيها المياه من الشوائب بأنهم كانوا بيحطوا عمله معدنيه من الفضه داخل أواني المياه علشان تقوم بتنقيتها من الشوائب.
  • كمان الفضه كانت بتستخدم قديماً و لحد دلوقتي في النواحي الطبيه بشكل كبير. 
  • كمان الفضه بتتأثر بشكل كبير بالعوامل الجويه و ده اللي بيخلي لونها يتغير سواء من العوامل الجويه أو من أملاح العرق الزياده.
  • عيارات الفضه كتيره و منها 800 و 900 و 925 و ده بيعتبر أعلى عيار أما عيار 1000 هو عيار السبائك فقط.
  • في  بلاد كتير أشتهرت بالفضه و جودة صناعتها خصوصاً في الفتره الأخيره زى أيطاليا و تركيا و تايلاند و سويسرا و كمان ده ميقللش من قيمة الفضه المصريه اللي بتتميز بالمشغولات الفرعونيه في الأساس.
  • في طرق كتير لتلميع الفضه و أعطائها البريق و اللمعان أشهرها طبعاً تنظيف قطع الفضه بكربونات الصوديوم.



  • السلسله الجروميت

  • النهارده هنتكلم عن نوع مميز جداً من السلاسل الرجالي و هى السلسله الجروميت و اللي بتعتبر من أفضل السلاسل الرجالي الكاجوال و اللي بتلاقي أقبال كبير جداً خصوصاً في فصل الصيف و اللي داخل على الأبواب النهارده بنقدملكم معلومات عن السلسله الجروميت و اللي بنقدمها ليكم من فضيات ريمو أند سيمو  REMO & SEMO Silver و هو أفضل أماكن بيع الفضه في مصر







  • أسعار و أوزان السلسله الجروميت


  • السلسله الجروميت هى سلسله متعدده الأوزان و الأسعار بس تقريباً أقل وزن فيها بيكون حوالي من 10 ألى 11 جرام و كمان أقل سعر ليها بيكون يتراوح بين 300 إلى 350 جنيه و ده فيديو بيشرحلكم تفاصيل السلسله الجروميت 









***********************

>
>

***********************

هناك تعليق واحد:

  1. You'll typically hear the terms .2.5 axis, 3-axis CNC machining and 5-axis CNC machines, which simply check with the degrees of freedom a machine could make cuts in. For this, machinists will typically construct digital software libraries that interface with the physical CNC machine. These machines, typically costing lots of of hundreds of dollars, can automatically change tooling when directed by their digital instructions, permitting for them to become manufacturing workhorses. CNC machines simply run sooner at larger precision and accuracy while simultaneously permitting the transformation of a digital design into a physical half.

    ردحذف

إعلان في أسفل التدوينة

إتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *