جاري تحميل ... الدنيا فيها أيه ؟

أخبار عاجلة

5

إعلان في أعلي التدوينة

أكسسوارات و فضياتخواتم تنجستيندبل تنجستينفضيات ريمو أند سيموREMO&SEMO Silver

كل ما تريد معرفته عن الدبل التنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver

النهارده هنتكلم عن موضوع يهم كتير مننا خصوصاً المقبلين على اللحظات السعيده من خطوبه أو زواج موضوع النهارده هنتكلم عن موديلات التنجستين و اللي أنتشرت بشكل مزهل في الأسواق في الفتره الأخيره و اللي موديلاتها بتشمل الدبل و الأنسيالات و الخواتم و غيرها من الموديلات و اللي بتتميز بأشكالها الرائعه و المميزه و ده اللي بيخلي كتير من الشباب بيفضل أرتداء الموديلات التنجستين .


دبله تنجستين





موديلات التنجستين و خصوصاً الدبل و اللي هنتكلم عليها النهارده بشكل تفصيلي بقت بتزاحم موديلات الذهب و الفضه في الأسواق كموديل كتير من الشباب بيحب يلبسه كدبلة خطوبه أو زواج بأشكالها الملفته للنظر و ده اللي هنعرفه النهارده مع معلومات من واحد من أشهر محلات الفضه في مصر و هو فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver.

ما هو معدن التنجستين

التنجستين هو معدن صنف أنه من المعادن الفولاذيه الثقيله الأكثر صلابه زى ما كتير بيطلقوا عليه و هو المعدن الأعلى من حيث درجة الأنصهار من بين كل المعادن و ده لأن التنجستين بمعنى أدق بينصهر تحت درجة حرارة 3422 مئويه .


من هو مكتشف معدن التنجستين؟

التنجستين أكتشف أول مره بالتحديد سنة 1781 ميلاديه على يد العالمان كارل فولهام شيله و بيرجمان من السويد و كمان العالمان الاسبان الأخوين خوان خوسيه و فوستو ديلهيار عام 1783 و برضه كان ليهم الفضل بشكل كبير في أكتشاف نعدن التنجستين .

معدن التنجستين زى ما قولنا قبل كده من أكتر المعادن صلابه و ده اللي خلى التنجستين بيجي في المرتبه الرابعه من حيث الصلابه بعد معدن الكربون و البورون و الكروم و كمان التنجستين بيتميز من أنه أعلى المعادن من حيث مقاومة الحراره و التأكل.

و اللي يهمنا النهارده بشكل أساسي هو مركب كربيد التنجستين و ده لان هو ده المركب اللي في معدن التنجستين اللي بيستخدم لصناعة المجوهرات سواء دبل أو خواتم أو انسيالات أو غيرها من الموديلات اللي بيدخل فيها معدن التنجستين.





موديلات تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver


النهارده هنقدم ليكم أكتر من موديل من موديلات التنجستين بنقدمها ليكم من واحد من أشهر محلات الفضه في مصر و هو فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver و هنهتم أكتر بالدبل التنجستين .

أولاً الخاتم التنجستين الموديل الأمريكي و ده بيكون سعره من 200 إلى 250 جنيه حسب الأشكال المختلفه و بنقدم ليكم النهارده فيديو خاص بيه من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver.






أما الدبل بيكون ليها أكتر من شكل و موديل و غالباً بيكون سعرها 250 جنيه و دي مجموعه من الدبل التنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver و كمان معاها فيديو بيوضح شكلها بالتفصيل .ودي أرقام التليفونات الخاصه بفضيات ريمو أند سيمو لو محتاجين منهم أى إستفسار 01027130061 و ممكن تتابع معاهم كمان على واتس أب 01229300792.




دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver
دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver

دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver
دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver

دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver
دبله تنجستين من فضيات ريمو أند سيمو REMO&SEMO Silver



نتمنى نكون قدمنا ليكم النهارده معلومات مفيده عن معدن التنجستين و موديلاته و اللي أنتشر بشكل كبير خصوصاً بين أوساط الشباب و تابعونا دائماً في كل جديد .


المصادر:
موضوع
REMO&SEMO silver


***********************

>
>

***********************

هناك تعليق واحد:

إعلان في أسفل التدوينة

إتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *